MTB – tipy pro prorážeče duší

25.7.2004
admin

Autor: inženýr honzík

K proražení duše dochází při přejezdu ostrých tvrdých nerovností vysokou rychlostí, častěji u zadního kola, než u předního. Jako ochrana proti průrazu může posloužit instalace pláště většího rozměru (2,25″ a více), optimální zvýšení tlaku v pneumatice (pokud je podhuštěno) nebo kombinace obou zmíněných postupů. Tlak v pneumatice by měl zhruba odpovídat stylu jízdy a hmotnosti ridera: 60-ti kilogramový rider – technik může s úspěchem hustit na 1,5 – 2 Bary (méně nahuštěná guma má větší styčnou plochu s podkladem), 90-ti kilogramovému jezdci – pouštěči s hard tailem nemusí stačit ani 4 Bary v pneumatice.


foto > robyn trnka; rider > duch v lese; lokalita > Kraslice” hspace=0 src=”http://laviny.cz/main/scripts/anotace/img/small/321-2004-05,03Kraslicei.jpg” width=250></A><A href=



Pro ty, kdo nechtějí hustit na vyšší tlaky a tím se vzdát komfortu a ovladatenosti jsou zde další vychytávky: Vhodné je použití zesílených plášťů nebo duší i použití různých vložek do plášťů. Pláště se zvýšenou odolností proti průrazu mají zesílenou boční stěnu. Ta zabrání proštípnutí duše, která se dostane mezi ráfek a kámen (náraz nejde úplně natvrdo, jak je tomu u ztenčených stěn plášťů). Zvýšená tloušťka stěny duše pomáhá stejným způsobem. Použití mechové (pěnové) vložky do pláště je trochu spornou záležitostí. Někdy dojde k jejímu porušení zevnitř a ta pak sama jakoby nakousává za jízdy duši. Mnohem lepší je použití sjetého slickového (hladkého) pláště, zbaveného okrajového drátu, místo vložky do pláště. Jedná se o HC úpravu, neboť dojde ke zvýšení hmotnosti zadního kola asi o 400g :o). Tyto úpravy slouží též jako ochrana proti klasickému píchnutí např. trnem.


TIPY PRO CHRONICKÉ PRORÁŽEČE DUŠÍ

-správně hustit
-nasadit větší rozměr pláště
-používat zesílené duše a pláště
-instalovat do pláště protiprůrazovou vložku

Pár odkazů na výrobce:


Komentáře

komentářů

Komentáře

komentářů