Autor: mt & koyak & honcz
Na úplný závěr zde velmi stručně v bodech uvádíme co ANO a co NE. Pokud jste si postupně přečetli náš seriál o backcountry, všechny následující body už jistě znáte. Protože opakování je matka moudrosti< ?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Co je dobré dělat a udělat
¨ Buďte konzervativní – nejezděte, když si nejste čímkoliv jisti. Nenechte se zmát existujícími stopami. Nejsou garancí bezpečnosti svahu.
¨ nejlépe projděte lavinovým kurzem
¨ zkontrolovat lokální lavinové informace a předpověď počasí. Je třeba vědět co znamenají.
¨ Plánujte výlet pouze s lidmi, kterým důvěřujete a se kterými se vám dobře jezdí
¨ Ujistěte se, že má každý správné vybavení
¨ Zjistěte si rizika oblasti, ve které se budete pohybovat – mapy a plán trasy
¨ Sdělte někomu, nejlépe horské službě kam jdete a kdy očekáváte návrat
¨ Vždy jezděte po jednom
Na co raději zapomeňte a nedělejte
¨ jezdit sám
¨ jezdit mimo, když je riziko příliš vysoké
¨ jezdit bez potřebného vybavení – pípák, lopata, sonda
¨ nenechte modrou oblohu a své ego ovlivnit vaše rozhodování
Proto, aby někdo mohl nosit nálepku „freerider“ je třeba umět „zapálit“ jakýkoliv a všechen terén se zručností, rychlostí, silou a především plynulostí. Jde především JAK! ne toliko CO sjedete. A ke všemu je třeba používat hlavu a zkušenosti. To vše dělá jezdce opravdu dobrým freeriderem v lokalitě zvané backcountry.